tel. 790 78 78 98
e-mail: biuro@front-media.pl

Baza wiedzy: pozycjonowanie

Czym jest pozycjonowanie stron?

Celem pozycjonowania jest osiągnięcie jak najwyższej pozycji w wynikach wyszukiwania na określone frazy w wyszukiwarkach stron internetowych. Spowoduje to skierowanie potencjalnych klientów szukających określonych produktów lub usług w sieci na witrynę firmy, która je oferuje. Przykład: strona internetowa firmy zajmującej się naprawą telewizorów po wpisaniu w wyszukiwarce frazy „naprawa telewizorów” pojawia się na pierwszym miejscu. Osiągnięcie wysokiej pozycji na żądaną frazę uzależnione jest od wielu czynników, między innymi od liczby podobnych stron w Internecie. Pierwszym krokiem przy pozycjonowaniu jest wybór fraz (słów kluczowych), pod którymi strona będzie pozycjonowana. Frazy te uzależnione są od branży i lokalizacji. Nasza firma wykonuje pozycjonowanie stron na minimum 3 frazy. Nie praktykuje się pozycjonowania strony tylko na jedną frazę, ponieważ algorytmy wyszukiwarek negatywnie reagują na takie praktyki.

Wielu właścicieli nowych stron zastanawia się jak dodać stronę do Google. Aby strona WWW w ogóle pojawiła się w wynikach wyszukiwania, wyszukiwarka musi wiedzieć o jej istnieniu – musi być przynajmniej jeden link, który do niej prowadzi. Czynnikiem, który wpływa w dużym stopniu na pozycję strony w wyszukiwarce jest ilość i jakość prowadzonych do niej linków. Im więcej łączy dobrej jakości, tym lepiej. Linki pochodzące ze stron lepiej podlinkowanych mają większą tzw. ”moc” – oznacza to, że strony, do których prowadzi więcej linków są bardziej ważne dla algorytmu wyszukiwarki, a link pochodzący z takiej strony jest ważniejszy. Istotne jest również, aby przyrost liczby linków w czasie był stopniowy.

Ile trwa pozycjonowanie strony?

Pozycjonowanie jest procesem ciągłym między innymi dlatego, że wyniki pozycjonowania nie są widoczne od razu. Wyszukiwarka reaguje na zmiany stopniowo. Często reakcja wyszukiwarki pojawia się dopiero po kilku tygodniach od rozpoczęcia pozycjonowania. W odróżnieniu od kampani linków sponsorowanych, pozycjonowanie ma skutki widoczne w dłuższym okresie czasu. Strona, której pozycjonowanie zostało zakończone, nie zniknie z wyników wyszukiwania i będzie pojawiać się w nich przynajmniej przez jakiś okres czasu. Istotnym elementem pozycjonowania jest monitorowanie wyników pozycjonowania, które polega na zbieraniu informacji i analizie zmian pozycji strony w wyszukiwarkach na przestrzeni czasu. Naszym klientom co miesiąc wysyłamy raport z pozycjonowania strony, dzięki któremu klient na bierząco śledzi wyniki.

Jak działają wyszukiwarki stron?

Silniki wyszukiwarek pozwalają na generowanie wyników wyszukiwania adekwatnych do zapytania użytkownika. Podczas zapytania kierowanego do wyszukiwarki tworzy i wyświetla ona listę stron internetowych, które jej zdaniem są z nim powiązane. Zasady działania silników są ściśle strzeżoną tajemnicą, ponieważ stanowią o skuteczności danej wyszukiwarki. Są jednak znane ogólne zasady działania, na których oparte są mechanizmy najpopularniejszych wyszukiwarek. Algorytm to wzór, którego wyszukiwarka używa do porządkowania wyników. Czynnikami wpływającymi są między innymi powtórzenia słów kluczowych w treści strony, odnośniki do strony, tytuły stron, wiek strony. Każdy z czynników ma inną wagę. Należy pamiętać, że algorytmy wyszukujące zmieniają się i nigdy nie można być pewnym, że określone działania przyniosą oczekiwane wyniki. Najważniejszymi czynnikami decydującymi o tym, które strony są bardziej trafne, a które mniej, to treść strony oraz ilość i jakość linków prowadzących do strony.

Najpopularniejszą wyszukiwarką na świecie jest obecnie Google. Jej sukces to przede wszystkim zasługa trafności wyników wyszukiwania. Obecnie Google działa w wielu krajach posiadając wyszukiwarki w wielu językach. W Polsce rynek wyszukiwarek jest opanowany przez Google, który posiada 97,67% rynku. Na drugim miejscu uplasował się produkt firmy Microsoft – wyszukiwarka Bing: 0,95%; trzecie miejsce zajmuje polska wyszukiwarka Nesprint: 0,55% rynku. Wyszukiwarka Google, ze względu na zasięg i popularność wśród użytkowników sieci, przez specjalistów od marketingu internetowego traktowana jest wyjątkowo i skupiają się oni praktycznie tylko na Google.

Optymalizacja strony internetowej

Każda strona charakteryzuje się inną budową i zawartością, dlatego każda strona inaczej traktowana jest przez wyszukiwarki. Jedne strony są zbudowane lepiej, dlatego algorytmy wyszukujące łatwiej znajdują na nich treści. Właściciele stron, którzy chcą poprawić widoczność dla wyszukiwarek muszą przeprowadzić optymalizację swojej witryny. W ramach usługi pozycjonowania wykonujemy optymalizację strony klienta.